Pocinje održavanje Naprednih kurseva sportskog menadžmenta u BiH

altOlimpijski komitet Bosne i Hercegovine u tekućoj godini uspješno kompletirao pripreme za održavanje Naprednih kurseva menadžmenta u sportu (Advanced Sport Management Courses –skr. ASMC) na teritoriju BiH, te iste planira realizovati u 2014. godini. Radi se o veoma obimnom edukativnom programu koji je osmišljen od strane Međunarodnog olimpijskog komiteta, te predstavlja kvalitetnu teoretsko-praktičnu platformu za unapređenje rada sportskih organizacija.

 

Međunarodni olimpijski komitet je prepoznao vrijednosti sistemskog usavršavanja profesionalaca u sportskim organizacijama, te je temeljem pozitivnih efekata koje je MEMOS edukacija poučila, kao i iskustava o neophodnosti umrežavanja ljudi, započeta implementacija ASMC programa usmjerenog na edukaciju kadrova koji rade u sportskoj administraciji na državnom nivou. Kroz program Naprednih kurseva menadžmenta u sportu se pokušava premostiti nedostatak državnih programa koji su usmjereni na edukaciju sportskih administratora i menadžera. Stoga su programi osmišljeni da bi sportskim savezima bili isporučeni kao alat za provođenje obuke kadrova s ciljem usavršavanja njihovih znanja i vještina, ali i stvaranja „društva znanja“ koje će stvoriti jake veze među menadžerima iz različitih sportova i omogućiti daljnju razmjenu iskustava, informacija, znanja i vještina.

 

Navedeni edukativni program prati osnovne menadžerske oblasti i trajat će 12 mjeseci u 2014. godini (7 modula od 2 radna dana). Program kursa je u potpunosti diktiran od strane MOK-a, te je osmišljen u saradnji sa više od 150 svijetskih priznatih naučnika i stručnjaka iz sportskog menadžmenta i obuhvata učenje o ključnim kompetencijama neophodnim za uspješno vođenje sportskih organizacija:

 

1. Uvod u Napredne kurseve menadžmenta u sportu

2. Uređenje olimpijske sportske organizacije

3. Strateško upravljanje

4. Upravljanje humanim resursima

5. Upravljanje finansijama

6. Marketing

7. Organizovanje sportskog događaja

 

1. Uređenje sportske organizacije je modul koji obuhvata ustrojavanje u skladu s okruženjem u kome ista djeluje i njenim historijskim kontekstom, utvrđivanje strukture, uloga i nadležnosti u organizaciji, te korištenje informacijskih tehnologija i upravljanje promjenama;

 

2. Strateško upravljanje sportskom organizacijom koje obuhvata stvaranje neophodnih uslova za početak i pripremu procesa strateškog planiranja, evaluaciju, izradu i primjenu planova kojima se ostvaruju strateški ciljevi, te procjenu provođenja strategije;

3. Upravljanje humanim resursima koje podrazumjeva izradu i primjenu pravila i propisa na kojima se temelji dobro upravljanje humanim resursima, izradu i primjenu strategije za humane resurse, identifikaciju ključnih principa i aktivnosti za privlačenje, regrutiranje i motivisanje ljudskih resursa, primjenu razvojne politike kroz programe obuke, razvijanje vještina za rukovođenje;

 

4. Upravljanje finansijama kao sastavnim dijelom sustava upravljanja, finansijska odgovornost, izrada finasijskog plana u skladu sa strategijom, izrada projektnih proračuna, utvrđivanje neophodnih finansijskih procedura, nadzor i procjena uspješnosti finansijskog plana i transparentno finansijsko izvještavanje;

 

5. Marketing podrazumjeva analizu usluge jedne sportske organizacije i unapređenje marketing usluge u odnosu na potrebe i očekivanja nositelja interesa, efikasno upravljanje komunikacijom, analizira sve što je potrebno za marketinški program i pristup marketingu;

 

6. Organizovanje sportskih događaja je modul koji podrazumjeva učenje o svim fazama od donošenja odluke o organizaciji, preko identifikacije glavnih faza u organizaciji događaja i izvedbenih zadataka, izrade odgovarajućih zakonskih i operativnih okvira, identifikacije potrebnih ljudskih resursa i infrastrukture, do izrade rasporeda, praćenja i procjene korištenih resursa.

 

Napredni kursevi menadžmenta u sportu su namjenjeni uposlenicima iz sportskih organizacija kako bi proširili svoje znanje o menadžerskim vještinama, a kumulativni efekti istih su dugoročni i služit će stvaranju sportske zajednice koja ima za cilj dijeliti iskustva i znanja. Prezentiranjem „Case Study“-ja, razmjenom iskustava i proučavanjem literature koju će imati na raspolaganju, učesnicima će biti pružena mogućnost da nauče kako uspješno implementirati promjene i efektivnije voditi svoje organizacije.

 

Kandidati koji uspješno završe edukaciju dobiti validnu diplomu Međunarodnog olimpijskog komiteta, a koja predstavlja prestižnu preporuku za rad u administraciji sportskih organizacija širom svijeta.

 

Ovaj značajni projekat će pomoći razvoju dugoročne i efektivne saradnje među sudionicima i nositeljima olimpijskog pokreta u Bosni i Hercegovini.

 

 

Prijavite se na newsletter Olimpijskog komiteta Bosne i Hercegovine